Rippers   komentarzy 5

Kategoria: Systemy RPG

Póki na świecie są cienie, póty ludzie będą czuć strach. Gdy mrok ogarnia całą Ziemię, pojawić się muszą bohaterowie. A czasy opisane w settingu Rippers są z pewnością mroczne. Na pierwszy rzut oka świat przypomina osiemnasty wiek, ale potwory czają się na obrzeżach miast. Osobnik znany tylko jako Dr. Jack zebrał więc wybitnych naukowców (jak doktor Frankenstein, Moreau, Jekyll, osobnik znany jako Griffin) by ci walczyli ze złem, ucząc ich Rozpruwania. Ripping, to jest wyrywanie części ciała potworów – krwi wampira, serca wiedźmy czy oka demona… i wykorzystywania ich do walki ze złem. Ale Rozpruwanie ma też efekty uboczne – które przyprawiły tych naukowców o szaleństwo.

Griffin użył swej formuły niewidzialności, by rabować banki, Frankenstein i Moreau – tworzyli potwory. A Dr. Jack… cóż… Starczy powiedzieć, że szydzi z całej tajnej organizacji. Bo ona nadal istnieje, dowodzona przez znanego skądinąd doktora Van Helsinga. Nowi Rozpruwacze staną oko w oko z Kabałą, organizacją potworów i kultystów.

Rippers to setting do Savage Worlds. Znajomość tej mechaniki jest niezbędna, by wykorzystać ten produkt, co nie powinno być trudne, SW jest bowiem z założenia grą łatwą do opanowania, a zmiany wprowadzone w Rippersach nie są zbyt poważne. Najważniejszą jest oczywiście wprowadzenie Rippertechu – wykorzystywania części ciała stworzeń mroku do walki z nimi – czy to przez sporządzanie eliksirów czy też wszczepianie ich we własne ciało. Drugą, ale znacznie mniej ważną zmianą są dwa dodatkowe współczynniki: Status społeczny i Zdrowie psychiczne.

Settingi do Savage Worlds posiadają oprócz prostoty drugą wielką, unikatową zaletę. Są też kampanią. W świecie Rozpruwaczy, bohaterowie graczy będą przemierzać świat, odwiedzą dna oceanów, Transylwanię, wnętrze ziemi, a nawet… nie, powstrzymajmy się od spoilerów. W każdym razie MG może liczyć na powolną akcję i zaskakujące zdemaskowania łotrów i bohaterów, bo jak wiele settingów SW ten także ma setki sekretów. Pewną wadą, właściwą w zasadzie dla wszystkich produktów pinnacle’a jest zbieranie „smoczych kul” – pewnych gadżetów, niezbędnych dla rozwoju fabuły. Aha, no i produkt jest z założenia
samowystarczalny, co oznacza brak dodatków. Czy to horror? Tak. Ale warto przypomnieć, że w grze horroru bohaterowie powinni mieć szansę na zwycięstwo. Gracze z założenia wcielać się mają w postaci heroiczne – czarowników, kapłanów, wynalazców, dzielnych zamaskowanych bohaterów. Ich wrogowie czasem są skomplikowani, ale stoi za nimi jednoznaczne i absolutne zło.

Rozpruwacze mimo wszystko są ludźmi, i zdarza się im zginąć. Nie jest to za to steampunk, choć gracze mogą wcielić się w rolę genialnych naukowców (wykorzystując zasady z podręcznika podstawowego) – akcja gry dzieje się w świecie z pozoru przypominającym nasz XIX wiek, bez rewelacyjnych wynalazków.

Jeśli prowadzisz Savage Worlds i chciałbyś spróbować wiktoriańskiego horroru, kup Rippers. Jeśli nie, kup Savage Worlds.

VN:F [1.9.6_1107]
Rating: 4.3/5 (3 votes cast)

admin, Lipiec 1st, 2009

  1. Jak kupię sobie polska podstawkę do SW to może poprowadzę nawet… ;]

    wyrdhamster

    25 Lut 10 at 23:17

  2. a my niedługo będziemy grali – nie mogę się doczekać!

    Akashne

    25 Kwi 10 at 11:19

  3. Zazdroszczę. Baaardzo chętnie bym w Rippersów pograła. :]

    squirel

    7 maja 10 at 06:59

  4. Całym sercem polecam ten setting – szczególnie jak się ma obok siebie specjalistkę od Wiktoriańskiej Anglii :)

    Seraph

    15 Gru 10 at 00:16

  5. don’t you think women’s sexuality is aldarey everywhere?Yes, definitely. I think, however, that there’s a difference between what women choose for themselves, and what they claim as their own, and what is imposed upon them. An actress might claim for herself the right to be naked on screen, even if the director’s intention is exploitation of her visual image as an object. I think to „claim” objectification of women’s bodies and sexuality as a feminist act requires being active; not just being the subject of the male gaze, but interacting with those images and integrating them into our own lives, whether that means that we accept them or reject them. Saying „I dislike these ads from American Apparel because the women look like objects” is as much a claiming, an acknowledgment, as deciding you want to have your picture taken in lacy underwear for your own pleasure.I, personally, might not be comfortable with every woman’s choices. But then, it’s not my job to be comfortable with the choices of others, or impose my preferences on them.For another example, look at the phenomenon of slash fanfiction. A tv show might feature a gorgeous, scantily-clad woman and two male sidekicks who aren’t particularly attractive. Female slash fans, instead of choosing the female sexuality presented to them, choose to imagine the two men as sexual partners instead for their own pleasure.Am I making any sense? I don’t think women’s choices are always wise, and in fact our choices are often warped by a lifetime of living in a patriarchy. But I think that’s important that we allow ourselves to choose.

    Aek

    16 Paź 15 at 18:32

Skomentuj